25 Kasım 2011 Cuma

Outlook for Mac 2011 "Microsoft Office 2011 14.1.3 Update" güncelleştirmesi yükledikten sonra Exchange server 'a bağlantı kuramıyor.

Bu makalemiz de Dünyanın en çok kullanılan yazılımlarından biri olan Office for Mac 2011 ailesinde bulunan Outlook uygulaması ile ilgili bir çözüm paylaşacağız.
Outlook for Mac 2011 "Microsoft Office 2011 14.1.3 Update" yayınlandı. Bu güncelleştirme ile Outlook uygulamaları üzerinde exchange eposta hesabı yöneten kullanıcılar da bazı problemler olduğu belirlendi.
En fazla yaşanan sorunlardan biri güncelleştirme sonrasında Exchange server 'a bağlantı kurulamadığı belirlendi. Yayınlanan son güncelleştirme aslında exchange server 2007 ya da exchange server 2010 sürümlerinde son rollup paketinin yüklü olması ile çözülüyor.
Problemin gerçek sebebi varolan database 'in güncelleştirme sonrasında Exchange tarafında ki shema ile uyumlu olmamasından kaynaklanıyor.
Problemi çözmek için 2 farklı çözüm adımı bulunmaktadır. Bunlardan birisi Outlook for Mac üzerinde diğeri Exchange Server üzerinde yapılabiliyor.
Bizim örnek senaryomuz da Exchange Server 2010 yönetimi ile Outlook for Mac 2011 uygulaması üzerinden örnekler ile çözümleri paylaşacağız.

İlk Çözüm Adımı =>
* Exchange Server 2010 Sp1 Rollup 4 yüklü olan bir server 'a Rollup 5 paketi yüklendiğinde problem ortadan kalkıyor. Eğer sorun devam ederse Client tarafında uygulanacak olan çözüm adımı ile ortaya çıkan problem tamamen kaldırılabiliyor.
* Exchange Server 2010 Sp1 Rollup 5 paketini indirmek için bu link 'i üzerinde indirme işlemi gerçekleştirebilir siniz.
İndirma Link 'i => http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/exchange-server-and-update-rollups-builds-numbers.aspx
Yukarıda belirtilen linkte eğer farklı bir exchange sürümü kullanılıyor ise örneğin Exchange Server 2007 bunun için de Rollup 5 paketinin link 'i ve açıklamaları mevcuttur.
Ayrıca Exchange server üzerinde herhangi bir rollup yüklenmedi ise tüm rollup paketlerine erişim sağlayabilirsiniz. Güzel bir içerik sağlamaktadır.
İkinci Çözüm Adımı =>
* Outlook for Mac yazılımının yüklü olduğu Mac OSx de aşağıdaki database yenileme işlemi gerçekleştirilmelidir. Database yeniden oluşturulduğun da Exchange hesap bilgileri yeniden giriş yapılarak sorunsuz bağlantı sağlanacaktır. Exchange bağlantı sorunsuz sağlandığın da Exchange de bulunan Mailbox ile Mac de oluşturulan database senkronize olacaktır. Senkronize işlemi tamamlandığında, sorunsuz Gönder/Al işlemi gerçekleştirelecektir.
* Outlook 2011 de yeni bir kullanıcı profil oluşturma için => Harddisk => Application => Office 2011 => Office => Microsoft Database Utility => Karşınızda görüntülenen identity tıklanır ve sol  alt köşede bulunan ( - ) işaretine bir kez tıklanır => (Bu şekilde varolan identity kaldırılmış olur ) yeni bir identity oluşturmak için =>  Sol alt köşede bulunan artı ( + ) işaretine bir kez tıklanır. bu adımdan sonra Outlook for Mac 2011 uygulaması çalıştırılarak yeniden bağlantı kurma işlemi gerçekleştirilebilir.
Yapılan tüm işlemler den sonra eğer sorunun devam ettiği gözlemlenir se son adım olarak, Mac üzerinde yüklü bulunan Office for MAC 2011 yazılımı sistem den tamamen kaldırılır. Bu işlemden sonra Office for Mac 2011 yeniden yüklenir ve yalnızca service pack 1 office for MAC 2011 üzerine yüklenir.
Office for MAC 2011 Service Pack 1 indirmek için bu adres ziyaret edilmelidir. =>

http://www.microsoft.com/mac/downloads?pid=Mactopia_Office2011&fid=EF1E612F-D8E3-4628-9FE4-AD136F0DEBD3#viewer
Service Pack yüklemesinden sonra yeniden Exchange Server bağlantısı denetlenir. Eğer bağlantı da sorun yaşanır ise, database yenileme işlemi tekrarlandığın da problem tamamen ortadan kalkacaktır.
Makalede ki adımları uyguladığınızda herhangi bir problem yada danışmak istediğiniz bir nokta olursa lütfen yorum yazın yada bizimle iletişim kurun. Ayrıca www.cozumadimi.com/Forum adresini kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder