Bu makalemiz de Dünyanın en çok kullanılan yazılımlarından biri olan
Office for Mac 2011 ailesinde bulunan Outlook uygulaması ile ilgili bir
çözüm paylaşacağız.
Outlook for Mac 2011 "Microsoft Office 2011 14.1.3 Update"
yayınlandı. Bu güncelleştirme ile Outlook uygulamaları üzerinde exchange
eposta hesabı yöneten kullanıcılar da bazı problemler olduğu
belirlendi.
En fazla yaşanan sorunlardan biri güncelleştirme sonrasında Exchange
server 'a bağlantı kurulamadığı belirlendi. Yayınlanan son
güncelleştirme aslında exchange server 2007 ya da exchange server 2010
sürümlerinde son rollup paketinin yüklü olması ile çözülüyor.
Problemin gerçek sebebi varolan database 'in güncelleştirme
sonrasında Exchange tarafında ki shema ile uyumlu olmamasından
kaynaklanıyor.
Problemi çözmek için 2 farklı çözüm adımı bulunmaktadır. Bunlardan
birisi Outlook for Mac üzerinde diğeri Exchange Server üzerinde
yapılabiliyor.
Bizim örnek senaryomuz da Exchange Server 2010 yönetimi ile Outlook
for Mac 2011 uygulaması üzerinden örnekler ile çözümleri paylaşacağız.
İlk Çözüm Adımı =>
* Exchange Server 2010 Sp1 Rollup 4 yüklü olan bir server 'a Rollup 5
paketi yüklendiğinde problem ortadan kalkıyor. Eğer sorun devam ederse
Client tarafında uygulanacak olan çözüm adımı ile ortaya çıkan problem
tamamen kaldırılabiliyor.
* Exchange Server 2010 Sp1 Rollup 5 paketini indirmek için bu link 'i üzerinde indirme işlemi gerçekleştirebilir siniz.
İndirma Link 'i => http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/exchange-server-and-update-rollups-builds-numbers.aspx
Yukarıda belirtilen linkte eğer farklı bir exchange sürümü
kullanılıyor ise örneğin Exchange Server 2007 bunun için de Rollup 5
paketinin link 'i ve açıklamaları mevcuttur.
Ayrıca Exchange server üzerinde herhangi bir rollup yüklenmedi ise
tüm rollup paketlerine erişim sağlayabilirsiniz. Güzel bir içerik
sağlamaktadır.
İkinci Çözüm Adımı =>
* Outlook for Mac yazılımının yüklü olduğu Mac OSx de aşağıdaki
database yenileme işlemi gerçekleştirilmelidir. Database yeniden
oluşturulduğun da Exchange hesap bilgileri yeniden giriş yapılarak
sorunsuz bağlantı sağlanacaktır. Exchange bağlantı sorunsuz sağlandığın
da Exchange de bulunan Mailbox ile Mac de oluşturulan database
senkronize olacaktır. Senkronize işlemi tamamlandığında, sorunsuz
Gönder/Al işlemi gerçekleştirelecektir.
* Outlook 2011 de yeni bir kullanıcı profil oluşturma için =>
Harddisk => Application => Office 2011 => Office =>
Microsoft Database Utility => Karşınızda görüntülenen identity
tıklanır ve sol alt köşede bulunan ( - ) işaretine bir kez tıklanır
=> (Bu şekilde varolan identity kaldırılmış olur ) yeni bir identity
oluşturmak için => Sol alt köşede bulunan artı ( + ) işaretine bir
kez tıklanır. bu adımdan sonra Outlook for Mac 2011 uygulaması
çalıştırılarak yeniden bağlantı kurma işlemi gerçekleştirilebilir.
Yapılan tüm işlemler den sonra eğer sorunun devam ettiği gözlemlenir
se son adım olarak, Mac üzerinde yüklü bulunan Office for MAC 2011
yazılımı sistem den tamamen kaldırılır. Bu işlemden sonra Office for Mac
2011 yeniden yüklenir ve yalnızca service pack 1 office for MAC 2011
üzerine yüklenir.
Office for MAC 2011 Service Pack 1 indirmek için bu adres ziyaret edilmelidir. =>
http://www.microsoft.com/mac/downloads?pid=Mactopia_Office2011&fid=EF1E612F-D8E3-4628-9FE4-AD136F0DEBD3#viewer
Service Pack yüklemesinden sonra yeniden Exchange Server bağlantısı
denetlenir. Eğer bağlantı da sorun yaşanır ise, database yenileme işlemi
tekrarlandığın da problem tamamen ortadan kalkacaktır.
Makalede ki adımları uyguladığınızda herhangi bir problem yada
danışmak istediğiniz bir nokta olursa lütfen yorum yazın yada bizimle
iletişim kurun. Ayrıca www.cozumadimi.com/Forum adresini
kullanabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder